REN Emollient Rescue Cream

Oktober är här och det innebär kallare temeraturer och hårdare påfrestning för vår hud. Nu vill du kanske leta efter något bra skydd, och Rescue Cream från REN är min vinnare som funnits både hemma och i min handväska i flera år nu.
 
Vera hälsar att REN inte testar på djur, så hon är givetvis ett fan.
 
Vad är det?
En universalkräm som kan användas i ansiktet, på torra armbågar, hälar och andra utsatta områden. Ska jag vara ärlig använder jag den bara i ansiktet, jag är lite för snål (och fattig tyvärr) för att applicera den på större delar av kroppen.
 
Passar:
Alla hudtyper, men extra bra för dig som behöver något mot torr, fnasig hud.
 
Passar inte:
Veganer. Produkten innehåller bivax.
 
Användning:
Kan användas som den är men jag har fått bäst resultat när jag blandat den med min vanliga dagkräm för lite extra "oumph".
 
Det bästa:
Konsistensen är superfet utan att på något vis vara kladdig, vilket är ganska sällsynt. Den är bra på att ta sig an fnasig hud, kan dra ett exempel från i våras när jag åkte på både magsjuka och influensa på samma gång och då applicerade jag Rescue Cream på de områden där min hud var extra irriterad (näsan till exempel), och den hjälpte så pass att jag vågar säga att det var min stora hudhjälte de veckorna. 
 
Det sämsta:
Som jag skrev ovan är den inte kladdig, däremot ganska vaxig och gör sig inte bra som bas under makeup. Sminket fastnar (på det dåliga sättet), blir svårapplicerat och inte snyggt, så blanda istället lite Rescue Cream med din vanliga dagkräm för att bli av med det problemet eller använd den enbart kvällstid.
 
Pris:
239 kr/50 ml
 
Hudvård | Hudvård REN, Känslig hud, REN, Torr hud, Vinterhud | |
Upp