COSRX BHA Blackhead Power Liquid

Under min sjukskrivning har jag pysslat väldigt mycket med hudvård, det har blivit som en liten ritual plus att det känns som jag tar hand om mig sjäv lite, något vi pratat mycket om på psykiatrin. Det är viktigt att ge sig själv "självtröst". För någon månad sedan kände jag att jag ville prova något nytt, så jag frågade en av mina favoritbloggare om råd: Des aka Skinwitch, du kanske känner igen henne som Fröken Rosa. Hon tipsade om det koreanska märket COSRX och jag la genast en (ganska stor) beställning.
 
Märket har flera storsäljare och en av dessa är BHA blackhead Power Liquid som jag ska skriva några rader om idag. BHA-syra (salicylsyra) är en syra som jobbar ytligt på huden, den exfolierar och är en av pormaskarnas värsta fiende då syran slinker ner i porerna och löser upp talg.
 
Jag applicerar Blackhead Power Liquid efter toner, men inte varje dag. Var tredje dag på sin höjd. Jag har en del skit i porerna på näsa och panna och jag upplever en viss skillnad efter en månads användning, huden känns renare. Ingen produkt kan få dina porer att försvinna men Blackhead Power Liquid håller pormaskarna under kontroll och det är precis det produkten ska göra. Det bästa? Flaskan kostar bara 229 kr. Kap!
 
Hudvård | COSRX, Koreansk hudvård, kbeauty | |
Upp