Italiens shopping: del 1

Sent igår kväll kom jag hem efter några sköna dagar i Bergamo, en mindre italiensk stad omgiven av berg. Stadskärnan är ganska liten och det är gångavstånd till allt, vilket jag gillade. Jag såg Kikobutiker runt varje hörn och jag köpte en del (läs: jättemycket) makeup där men jag gick även till de lokala apoteken och Sephora för att shoppa hudvård, och det tänkte jag visa idag! Sminket tar vi imorgon, ok?
 
Farmacy Clean Green Makeup meltaway cleansing Balm (€28), Dr.Jart+ Ceramidin serum(€39), Dr.Jart+ Ceramidin cream (€39), Supergoop everyday sunscreen spf 50 (€10)
 
En produkt som funnits på min att köpa-lista är Ceramidin Cream från Dr.jart+ som jag tror kan vara najs till vintern, och när jag stod i kassan såg jag att det fanns ett serum i samma serie så jag köpte det också, förlåt plånboken! Rengöringar är ett beroende jag har så jag letade efter något som jag inte provat (haha) och valet föll på ett rengöringsbalsam från det amerikanska märket Farmacy. Jag plockade även upp ett solskydd från Supergoop som såg lovande ut, jag försöker hitta solskydd som inte innehåller mängder av denatunerad alkohol och denna såg helt okej ut på ingredienslistan så jag köpte en till min kära mor också.
 
Ska hugga in i produkterna snart så dyker recensioner upp framöver och ja, jag tror allt detta går att köpa på svenska Sephora.
 
Hudvård | |
#1 - - Jennifer:

Den där rengöringen från farmacy är sååå najs :)

Svar: Jag provade den i morse och fick ett positivt första intryck! =D
Frida Skoglund

Upp