COSRX Low pH good morning gel cleanser

Jag fortsätter recensera rengöringar, denna gång snackas det om Low pH Good morning gel cleanser från koreanska COSRX.
 
Kort genomgång om huden och dess ph: Vatten har ett högre pH-värde än huden och i och med det rubbas den naturliga ph-balansen varje gång du är i kontakt med vatten. Ingen rengöring kan förhindra att det sker, men en rengöring med ett lägre pH hjälper till viss del. Varför är det bra? Det förhindrar att du får den där strama och torra känslan efter du tvättat ansiktet. Low pH Good morning gel cleanser har ett ph som ligger runt 5.
 
Typ av rengöring:
Gel som löddrar lätt i kontakt med vatten
 
Passar:
De flesta, kanske inte den allra torraste hyn?
 
Passar inte:
som sminkborttagning för ögonmakeup
 
Användning:
Ta en liten mängd på torr hy och applicera på ansiktet, tillsätt därefter vatten så du får upp ett litet lödder. COSX själva skriver att du ska blöta ansiktet innan du applicerar den, men jag lägger alltid rengöring på torr hud. Känner att jag har mer kontroll då plus att produkten inte rinner ur fingrarna. Så det så!
 
Det bästa:
Innehåller tea tree som kan motverka orenheter och finnar, har en frisk örtig doft (som man antingen älskar eller hatar) som piggar upp mig på morgonen när jag egentligen bara vill sova. Det allra bästa är att den rengör utan att torka ut, vilket är ovanligt när det kommer till skummande rengöringar. En annan bra grej: Grym som present till någon som tvättat ansiktet med tvål (aka min sambo innan jag kom in i bilden) och bara vill ha en basic rengöring men inte vet var man ska börja.
 
Det sämsta:
Locket känns osäkert då det öppnas för enkelt, så jag skulle inte våga ha den löst i en neccessär med tanke på risken för läckage. Lite tejp löser det enkelt men ärligt, vem pallar?
 
Pris
135 kr. Jag köpte min tub hos skinid.se
 
Hudvård, Recensioner | COSRX, Koreansk hudvård, Rengöring | |
Upp