Sminktips: "Naturlig" makeup

Vissa dagar vill man ha så lite smink som möjligt men samtidigt se nästan osminkad ut. När jag jobbade i butik och sminkade privatpersoner var i nio fall av tio kundens önskemål att lära sig en naturlig makeup som max tar tio minuter att göra för att kunna klämmas in i den stressiga vardagen.
 
 Så här gör du: Lägg ett tunt lager foundation i ansiktet, applicera därefter lite mer där du vill täcka lite extra, för mig är det kinderna och runt näsan. Lägg lite concealer om du känner att du behöver det, jag personligen är spökblek så mina blodådror lyser igenom vid ögonpartiet, så där vill jag alltid ha lite concealer.
 
Lägg på puder om du vill, jag  skippade det då jag är så torr i hyn. Rouge, ifyllda ögonbryn och ett läppstift på det! Jag har en tunn överläpp så jag fuskade den större genom att fejka läppkonturen lite. Vill du applicera mer ögonmakeup så kör, men jag brukar tycka att der här räcker för mig. Utgå efter ditt eget ansikte!
 
Beautytips, Makeuper | Naturlig makeup, Naturliga ögonbryn, Sminkblogg | |
Upp