REN Evercalm Gentle Cleansing milk

Jag började använda hudvård från REN för fyra-fem år sedan när jag var som mest aktiv i skönhetsbranschen och testade massor av produkter. REN stod ut ur mängden lite då de är basic på det bästa tänkbara sättet: De gör vad de säger utan krångel. En av produkterna använt allra längst är Evercalm Gentle Cleansing milk som riktar sig till personer med känslig hy. Min hy är inte känslig, men jag kör på ganska hårt med olika syror och då händer det ibland att mitt ansikte ryter ifrån och då är hela Evercalm-serien guld för att bli sams igen.
 
Typ av rengöring:
Mjölk
 
Passar:
Alla, men särskilt om du har känslig hud eller har överexfolierat, bränt dig i solen eller av annan anledning behöver en rengöring som lugnar ner.
 
Passar inte:
Som sminkborttagning, det finns effektivare grejer för det.
 
Det bästa:
Rengör huden utan att torka ut. Perfekt som morgonrengöring när jag har en lätt brännande känsla och vill ha något som lugnar ner. Min sambo använder den varje morgon sedan två år tillbaka och är inte intresserad av att byta, så vi har den alltid hemma.
 
Det sämsta:
Inget. Köp!
 
Pris:
229 kr/150ml
 
Hudvård, Recensioner | Hudvård REN, Känslig hy, REN, Skönhetsblogg | |
Upp