Produkttips: Fixa lystern

När jag var tonåring var det modernt att vara matt i ansiktet, helst skulle det pudras på så fort man kunde börja ana lite blanka partier framåt eftermiddagen.
 
Idag är det inte alls så, nu vill vi ha lyster, glow, glans och alla andra namn som är raka motsatsen till matt. Företagen erbjuder oss flera olika produkter för att få fram lystern, jag tänkte visa några exempel för dig idag, två flytande och två stift. Inga av dessa är primers utan klassas in i sminkkategorin.
 
 1. MAC Hyper Real Foundation 2. NYX Liquid Illuminator
 
 I början av 2000-talet hade MAC en foundation i sitt sortiment som hette Hyper Real, den finns inte längre men tidigare i höstas lanserade de en ny version utav den. Det är ingen foundation, snarare en flytande highlighter som du kan blanda i din foundation så låt inte namnet lura dig. Den finns i fyra färger, ovan ser du Violet. Jag har provat att blanda den med min foundation och fick ett jättefint resultat med fin lyster utan att se för discokulig ut. Glasflaskan kommer med skruvkork och är urdålig, för nästan 300 kronor hade de kunnat bjussa på en pump. Men icke. Bra innehåll, dålig förpackning.
 
NYX Liquid Illuminator är en liknande produkt men denna ger betydligt mer lyster, nästan åt glitterhållet. Notera att denna torkar efter applicering ungefär som en långvarande (long lasting) foundation, så du får jobba snabbt innan den sätter sig. Jag föredrar MACs version då den ser mer naturlig ut, men vill du blända folk med din highlight är NYX Liquid Illuminator helt klart för dig.
 
1. Clinique Chubby stick Scuplting highlight "01 Hefty Highlight" 2. IsaDora Strobing highlighting stick "01 Champagne glow"
 
Dags att berätta om min favorit som kommer från Clinique! Formulan är krämig och enkel att applicera och jämna ut, och stiftet gör det hela så himla smidigt. Jag applicerar denna på kindben och näsa innan min foundation och det blir så himla fint. IsaDoras version är precis lika smidig med ett likande utförande, skillnaden är formulan som är lite pudrigare och passar bättre på en oligare hud.
 
Beautytips | Clinique, Glow, Highlighter, IsaDora, Lyster, MAC, NYX, Sminkblogg, Sminktips | |
Upp