The Ordinary AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution

Det finns en anledning till att jag inte skrivit om The Ordinary i tidigare inlägg. Mycket är bra: Allt är veganskt, djurvänligt och det som framför allt gjort att märket blivit så otroligt populärt är de låga priserna som alla har råd med. Sedan kommer vi till det dåliga som stavas Brandon Truaxe som är grundare av bolaget Deciem som The Ordinary tillhör. Jag är ingen dramaqueen men googla hans namn så kommer du förstå vad jag menar. Nuff said. 
 
NU däremot finns inte Brandon kvar i företaget och jag kan med gott samvete skriva om The Ordinary, först ut är den berömda "blodmasken" AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution 10 Minute Exfoliating Facial pH 3,6. Lagom kort namn va! Scrolla för en kort beskrivning och recension!
 
Vad är det?
En peeling med 30 procent AHA-syror (glykolsyra, mjölksyra, vinsyra, citrussyra) och 2 procent BHA (salicylsyra). Förutom det innehåller den fuktbindaren hyaluronsyra.
 
AHA-syra används i hudvård för att exfoliera huden på ytan (helt utan korn) och stimulerar kollagenet vilket är bra om du skulle vilja åldras lite långsammare. BHA går däremot in i huden lite djupare och krigar mot pormaskar och finnar.
 
Användning:
Lägg ett tunt lager på rengjord och torr hy, undvik läppar och ögon. Låt sedan sitta i 10 minuter men ha din hy i åtanke här, är du van vid dessa ingredienser pallar du säkert några minuter till men är det däremot första gången du är i kontakt med syror kanske fem minuter räcker gott. Skölj sedan av och fortsätt med din vanliga hudvårdsrutin, och glöm inte solskyddet!
 
Bild 1: Försöker se snygg och avslappnat cool ut med blodfärgad mask i nyllet. Bild 2: Vem försöker jag lura? 
 
Passar:
- Dig som söker en peeling utan korn att använda en gång i veckan.
- Dig som inte vill eller kan lägga en förmögenhet på hudvård.
 
Passar inte:
Dig som är känslig mot glykolsyra.
 
Jag tycker:
Det här är en effektiv peeling som jag tveklöst hade kunnat betala det dubbla för men den är också stark. Som jag skrev ovan: Var försiktig om du inte är van vid  syror och skäm gärna bort huden med snälla ingredienser som aloe vera efteråt. Peelingen har en ganska otrevlig doft men jag personligen bryr mig inte, men många gör det så därför nämner jag det.
 
Ett bra tips:
Använd inte denna produkt om du ska på något event samma dag, ansiktet kan blossa upp och bli rött. använd den på kvällen innan läggdags istället.
 
Pris:
89 kr/30 ml
Hudvård, Recensioner | AHA-syra, Ansiktsmask, BHA-syra, Exfoliering utan korn, Peeling, Recensioner, Skönhetsblogg, The Ordinary | |
Upp