Whamisa Organic flowers cleansing oil

Om du gillar både k-beauty och naturlig hudvård är Whamisa märket för dig. Jag platsar egentligen bara in i den första kategorin men när jag shoppade ansiktsrengöringar i somras klickade jag bland annat hem oljan från just Whamisa, och nu tycker jag det är dags för en recension!
 
Typ av produkt:
Oljebaserad ansiktsrengöring som består av bland annat jojobafröoljor, argan, hassel, lotusblomma och maskrosjäst.
 
Passar:
- De flesta hudtyper
- Både som sminkborttagning och hudrengöring.
- Bra för ansiktsmassage
- Veganer
 
Passar inte:
Dig vars hud som har en tendens att reagera negativt på naturliga extrakt i hudvård.
 
Whamisas Cleansing oil in action. Det är nog bra för oss alla att bilden till höger är ur fokus.
 
Användning:
En pump masseras in på torrt ansikte och sköjs antingen av med ljummet vatten eller med en fuktad handduk som jag personligen föredrar. Har jag smink på mig gör jag om hela proceduren en gång till för att göra rent porerna också.
 
Det bästa:
Känns mycket lyxigare i jämförelse med andra oljor i samma prisklass, förmodligen på grund av den blommiga doften och fina flaskan. Rengör bra utan att lämna en fet hinna över huden efteråt.
 
Det sämsta:
Konsistensen är för rinnig.
 
Pris:
299 kr/150 ml. Jag köpte min flaska hos skinid.
 
Hudvård, Recensioner | Koreansk hudvård, Recensioner, Rengöring, Rengöringsolja, Skönhetsblogg, Whamisa | |
Upp