Rouge: Mina rosa favoriter

Jag hade tänkt att vi skulle snacka lite om rouge idag, rosa sådana. Vi är inne i september och sommaren är officiellt över vare sig du gillart eller ej. Med hösten kommer uppdaterade sminkväskor, åtminstone för min egen del. De rouge som legat långt in i lådorna och vilat får komma fram igen.
 
På sommaren föredrar jag rouge som är varma i tonen, typ korall, orange och ljusrött. På hösten börjar jag däremot längta efter rosa och murriga toner, här är mina favoriter i den rosa kategorin! Den krossade stackaren är min favorit nummer ett, men mer om den längre ner. Scroll!
 
Illamasqua Nymph, NYX Peach, The Balm Downboy, Urban Decay Fetish, MAC Desert Rose
 
Nymph aka rouget som krossade mitt hjärta (obviously) är en kall rosa som drar åt lila. Fantastisk på ljusa hudtoner. Peach från NYX är en varmare rosa som passar cirka alla, namnet är dock väldigt missvisande, har du någonsin sett en så här rosa persika? Nä exakt. Fint rouge hursom, en favorit jag sträcker mig efter året om.
 
Downboy från The Balm är precis som Nymph en kall rosa men betydligt ljusare. De två sista är ganska lika varandra, Fetish från Urban Decay är snäppet mörkare men är precis som MAC's Desert rose en dammig rosa som är väldigt lättburen.
 
Slänger in mina tre favoritborstar när det gäller rougeapplicering också, alla tre är gjorda av syntethår. Katten är det inte. Från vänster: Real Techniques Powder Bleu B02, Linda Hallberg 310Eco Tools Blush brush
 
 
Recensioner | |
Upp